Najczęściej kupowane - TOP10
w programie
Kontakt
Jesteśmy do Państwa dyspozycjipn. - pt. w godz. 9:00 - 17:00
Infolinia 22 532 69 49
LC-U5R2 55C Curved - Uchwyt ścienny do TV LCD / LED / plazma 32-
Przekątna ekranu 32" - 55"
cena 0.00 ,-
PROJEKTOR LED WIFI z android 9.0 HDMI USB 1920*1080 3800lm 1080p
Rozdzielczość 1920x1080; 1080P
cena 1800.00 ,-
PROJEKTOR LED WIFI z mirroring HDMI USB 1920*1080 3800lm 1080p Z
Rozdzielczość Full HD (1920 x 1080)
cena 1600.00 ,-
Projektor multimedialny LED HDMI USB 1280x720 2000lm 720P Z852 A
Rozdzielczość 1280*720, wspiera 1080P
cena 900.00 ,-
Warto przeczytać
Systemy kodowania dźwięku
Jesteś tu: Strona główna » Artykuły » Systemy kodowania dźwięku
Pierwszy system, analogowy, wielokanałowego kodowania dźwięku. Pierwowzór i ojciec wszystkich formatów wielokanałowych aktualnie używanych w kinie domowym to Dolby Surround – Pro Logic. Format już nie stosowany w obecnie produkowanych urządzeniach AV.
Dolby Digital
znany również jako AC-3
Pierwszy cyfrowy format kodowania dźwięku w systemie 5.1 (pięć głośników i subwoofer).
Dźwięk jest nagrywany cyfrowo dla każdego kanału oddzielnie, a nie jak było to w przypadku Dolby Surround Pro Logic otrzymywany poprze obróbkę dwóch kanałów stereo. System ten jest obecny w wszystkich urządzeniach obecnie produkowanych do kina domowego. Większość filmów wydawanych na płytach DVD jest nagranych w tym formacie.
DTS-ES Extended Surround
DTS-ES jest nowym, multikanałowym formatem cyfrowym ustanowionym przez Digital Theather Systems, Inc.
DTS-ES jest kompatybilny z konwencjonalnym cyfrowym formatem DTS, stwarza jednak możliwości rozszerzenia planu lokalizacji dźwięków do 360 stopni i pełnej ekspresji w całej przestrzeni podsłuchowej.
Komercyjne wykorzystanie DTS-ES nastąpiło w 1999 roku.
DTS-ES zawiera tylne głośniki efektowe (Surround Back, zwane również Surround Rear) jako kanały dodatkowe dla istniejącego 5.1 czyli FL, FR, C, SL, SR i LFE - wszystkie kanały pozwalają na prawidłowe odtwarzanie formatu 6.1.
DTS-ES dzieli się na dwa formaty ze względu na sposób nagrywania dźwięku przestrzennego w studio. Pierwszy to
DTS-ES Discrete 6.1
Discrete 6.1, najnowszy format, oferuje niezależne zarejestrowanie kanałów 6.1, włączając dodatkowy tylny kanał – Surround Back (SB) Największą zaletą DTS-ES jest ekspresja mocy. Od momentu gdy kanały SL, SR, SB są całkowicie niezależne, możliwe jest precyzyjne zaplanowanie ścieżki dźwiękowej tak, by efekty mogły być przekazywane swobodnie i przestrzennie w każdym kierunku bez żadnych zniekształceń.
Kiedy nagrania zostaną zarejestrowane w tym systemie i odtworzone przy pomocy dekodera DTS-ES, jakość w naturalny sposób będzie na najwyższym poziomie. Nawet gdy dekodowanie następuje w klasycznym konwerterze DTS, sygnały kanału SB są automatycznie wmiksowane w kanały SL i SR tak by wszystkie dźwięki docierały we właściwy sposób do słuchacza.
DTS-ES Matrix 6.1
Dekodowanie ES Matrix, opracowane przez DTS, odtwarza dźwięki w konfiguracji 6.1 poprzez stworzenie informacji dla Surround Back z sygnałów Surround Left i Surround right. Jest to metoda o wiele bardziej skomplikowana niż zwykłe "logiczne" odtwarzanie. Funkcja ES Matrix wykorzystuje profesjonalny algorytm dekodowania DTS-ES, który używany jest w instalacjach profesjonalnych sal kinowych.
Home THX Cinema
THX jest zbiorem wymagań technicznych standardów i technologii ustanowionych przez renomowaną wytwórnię filmową Lucasfilm Ltd. Normę THX stworzyło dążenie George’a Lucasa do wiernego przeniesienia efektów wykreowanych przez realizatora tworzącego ścieżkę dźwiękową do systemu domowego kina.
Ścieżki filmowe są miksowane w specjalnych salach projekcyjnych zwanych dubbing stages i przewidziane są do odtwarzania w zbliżonych warunkach przy użyciu podobnego sprzętu. Ścieżka dźwiękowa jest wówczas transferowana wprost na nośniki – VHS, DVD itd. I nie jest modyfikowana na potrzeby niewielkich pomieszczeń domowego kina.
Inżynierowie pracujący nad parametrami THX ulepszyli nawet opatentowane technologie by uzyskać jak największą zbieżność dźwięku z prawdziwego kina z brzmieniem w domu – konieczna okazała się korekcja tonalna i przestrzenna.
THX Ultra
Zanim jakikolwiek komponent kina domowego otrzyma certyfikat THX Ultra musi wykazać się odpowiednim wyposażeniem i przejść serię rygorystycznych testów potwierdzających poziom jakości użytkowej zbieżności z wymaganiami. Dopiero wówczas produkt otrzymuje logo THX Ultra, które daję gwarancję najwyższej jakości i uniwersalności, nie tylko teraz , ale także przez wiele kolejnych lat użytkowania. Badania stwierdzające zgodność ze standardem THX Ultra zajmują się każdym aspektem produktu, także jakością wzmacniaczy mocy, przedwzmacniacza, łatwością wykonywania operacji jak również setkami innych parametrów równo w części analogowej jak i cyfrowej.
THX Surround EX
THX Surround EX został ustanowiony wspólnie przez Lucasfilm THX i Dolby Labolatories, krzyżując ideę Lucasfilm poprawiania możliwości przestrzennych z dążeniem do wytworzenia idealnych efektów otaczających przy pomocy dekodera matrycowego pochodzącego od Dolby Labolatories. Niezwykle istotne było stworzenie systemu kompatybilnego z istniejącymi Dolby Digital 5.1 (AC-3) a jednocześnie zdolnego zasilać dodatkowe, tylne kanały centralne (SB). Taka rozbudowa oznacza jednoznaczną poprawę konwencjonalnego 5.1 dzięki pozycjonowaniu efektów za słuchaczem oraz pełniejszego obrazu akustycznego pomiędzy głośnikami bocznymi i tylnymi jak również kolumnami przednimi i tylnymi – wszystko służyć ma wytworzeniu idealnych efektów otaczających dzięki którym uzyskujemy charakter brzmienia bardzo zbliżony do wrażeń znanych z kina.
Dolby Pro Logic 2
Jest to następca Dolby Pro Logic. Zasada działania zbliżona jest do zasady działania większości dekoderów macierzowych. Podstawowe założenia przy dekodowaniu sygnału zapisanego w Dolby Pro Logic to: zwiększenie separacji pomiędzy kanałami (centralnym a efektowymi), rozszerzenie pasma głośników efektowych oraz ich odseparowanie. Poprawia tak że pole dźwiękowe i ogólne wrażenia przestrzenne.
Jeśli źródło sygnału jest stereofoniczne Dolby Pro Logic 2 potrafi wychwycić niuanse przestrzenne zapisane w dwóch kanałach i wzbogacić pole dźwiękowe.
Zobacz również nasze inne artykuły
- Tablice interaktywne drogą do rozwoju nowoczesnego szkolnictwa
- Bagażniki Whispbar - system idealnie zintegrowany
- Tablica interaktywna – nowoczesność w świecie nauki i biznesu
- Wizualizer - sposób na ciekawą prezentację
- Wybieramy nawigację GPS
- Wybieramy projektor
- Już wkrótce 5 Memoriał Stanisława Królaka!
- Uchwyty do montażu TV LED blisko ściany
- Przegląd uchwytów rowerowych do montażu na dachu samochodu
- Wybór kabla HDMI
- Mocowania TV z wbudowaną poziomicą
- Uchwyty narciarskie i snowboardowe THULE
- Pierwsze projektory kieszonkowe 3D Ready
- Stojaki pod kolumny głośnikowe
- Stojaki do TV
- Uchwyty TV Vivanco TITAN 2
- Boxy dachowe
- Uchwyty THULE do sportów wodnych
- Różnice między ekranami projekcyjnymi
- Mobilne projektory dla biznesu od Epson
- Uchwyty do TV serii WALL Vogel’s
- Telewizja cyfrowa (naziemna) DVB-T
- Telewizory i projektory 3D
- Projektory bezlampowe dla biznesu i edukacji
- Bagażniki rowerowe THULE : bagażniki samochodowe
- Vogels - najwyższej jakości uchwyty do TV
- Wybór projektora multimedialnego (wideoprojektora)
- Ekrany projekcyjne - rodzaje, wybór
- Co to jest tablica interaktywna
- Montaż ścienny telewizora plazma / LCD
- Uchwyty pod monitor
- Uchwyty do telewizorów / uchwyty do telewizora
- Mocowanie telewizora / mocowanie LCD
- Jaki uchwyt do plazmy?
- Jaki uchwyt do LCD ?
- Jak zamocować projektor?
- Jak zamocować plazmę?
- Jak zamocować LCD?
- Uchwyty do mocowania TV LCD / Plazma
- Uchwyty LED
- Uchwyty do projektorów
- Uchwyt do monitora LCD i TV plazmowych
- Projektory multimedialne
- Instalacja kina domowego
- Uchwyty do TV plazmowych
- Kino domowe to nie tylko głośniki
- Uchwyt pod TV / uchwyt pod telewizor, monitor
- Uchwyty RTV
- Wieszak TV / wieszaki TV
- Systemy kodowania dźwięku
- Formaty obrazu